Wczoraj (17.01.2023), bloger motoryzacyjny Bushi Zheng podzielił się na Weibo (chiński Twitter) kilkoma zdjęciami założyciela i CEO Xiaomi, Lei Jun, podczas gdy jest on zajęty osobistym testowaniem pierwszego samochodu Xiaomi na śniegu.
Bushi Zheng podzielił się w sumie dwoma zdjęciami, na jednym z nich wyraźnie widzimy, że Lei Jun prowadzi samochód Xiaomi z nałożonym kamuflażem (aby ukryć design), po czym następuje kolejny przykład tego samego. Na drugim zdjęciu widzimy sporo osób otaczających dwa samochody, wśród których powinni być inżynierowie przy pracy.
Sądząc po otoczeniu, powinien to być ekstremalny test kalibracji na zimno, który jest niezbędnym krokiem przed masową produkcją samochodu, ale co jest dość zaskakujące, to fakt, że Lei Jun faktycznie sam wziął udział w fazie testów. Nic dziwnego, że niektórzy użytkownicy w Chinach już pochwalili Lei Juna, nazywając go „prawdziwym pracownikiem modelu”.
Ponadto ze zdjęć wynika, że pierwszy samochód Xiaomi będzie typu coupe. Przyjmuje on czterodrzwiową konstrukcję, jego prześwit nie jest wysoki, ma długi przód, szybki tył i przyciągający wzrok profil boczny. Jego konstrukcja jest podobna do Porsche Taycan, a dodanie systemu lidarowego na dachu wskazuje, że ma on większe możliwości wspomagania kierowcy.
Ogólnie rzecz biorąc, stylizacja pierwszego samochodu Xiaomi nie jest niczym transcendentnym, choć ze względu na wpływ kształtu fastbacka może ucierpieć miejsce na głowę dla pasażerów z tyłu. Oczywiście jest to również problem wszystkich samochodów typu fastback, w tym SUV-ów typu fastback.
W każdym razie, zgodnie z wcześniejszymi przeciekami, pierwszy samochód Xiaomi będzie średniej wielkości sedanem typu fastback (o wewnętrznej nazwie kodowej Modena Modena) i będzie dostępny w dwóch wersjach, z których pierwsza będzie kosztować od 260 000 do 300 000 juanów (35-40 tysięcy euro), a druga ponad 350000 juanów (47 tysięcy euro).